Crochet · Pattern

Walk in the Woods

Det är äntligen dags, idag är dagen det händer. Idag är en speciell dag, först och främst så släpper jag mitt första designade klädesplagg, den virkade toppen Walk in the Woods. Den är också speciell eftersom det är min födelsedag. Tänkte att det var ett bra sätt att fira min dag genom att släppa detta underbara mönster.

It’s finally time, today is the day it happens. Today is a special day, first and foremost I release my first designed item of clothing, the crocheted tee Walk in the Woods. It’s also special because it’s my birthday. Thought it was a great way to celebrate my day by dropping this wonderful pattern.

För att skapa denna design har jag använt mig av Manos del Uruguay garn Alegria (100 gram / 425 meter) och virknål 3,5 mm. Det var första gången jag använde detta garn men vilket underbart garn det är. Så mjukt och gosigt, toppen blir både lätt och skön att ha på sig när den är virkad i Alegria. Jag använde mig av färgerna 2389 (Musgo) och 2241 (Sand) till min topp. Jag vill verkligen rekommendera Alegria garnet och trots att det är ett dyrare garn så är det väl värt varje krona.

To create this design I have used Manos del Uruguay yarn Alegria (100 grams / 425 meters) and crochet hook 3.5 mm. It was the first time I used this yarn but what a wonderful yarn it is. So soft and cuddly, the tee becomes both light and comfortable to wear when crocheted in Alegria. I used the colors 2389 (Musgo) and 2241 (Sand) for my top. I really want to recommend the Alegria yarn and even though it is a more expensive yarn, it is well worth every penny.

Toppen finns i storlekarna XS – XXXL och garnåtgång är följande:
The tee is available in sizes XS – XXXL and yarn consumption is as follows:

Storlek/SizeHuvudfärg/Main ColorKontrastfärg/Contrast Color
XS1060 meter/s220 meter/s
S1145 meter/s225 meter/s
M1230 meter/s130 meter/s
L1315 meter/s235 meter/s
XL1400 meter/s240 meter/s
XXL1485 meter/s245 meter/s
XXXL1570 meter/s250 meter/s

Tusen tack till Linda på Yarnfinity.com som gjorde denna design möjlig i och med vårt samarbete. Tusen tack! Men det är också tack vare alla underbara testare som jag idag kan släppa denna design. Ni alla testare har gjort ett fantastiskt jobb och det är guld värt i mina ögon.

Many thanks to Linda at Yarnfinity.com who made this design possible through our collaboration. Thousand thanks! But it is also thanks to all the wonderful testers that I can release this design today. All of you testers have done a fantastic job and it’s worth gold in my eyes.

Ett stort tack till:
A big thanks to:

Jag hoppas att du kommer att tycka om mitt nya mönster, om du virkar efter mitt mönster och lägger ut bild på sociala medier så skulle jag bli väldigt glad om du taggar mig @virkvinga och använder dig av #brianathedoll och #ayearwithdolls
Tänk på att det inte är tillåtet att dela mina mönster utan hänvisa då istället till mig och min blogg eller Ravelry.

I hope you will like my new pattern, if you crochet after my pattern and post a picture on social media I would be very happy if you tag me @virkinga and use #brianathedoll and #ayearwithdolls
Keep in mind that it is not allowed to share my patterns but instead refer to me and my blog or Ravelry.

Mönstret för Walk in the Woods finner du på min Ravelry.

You can find and buy the pattern for Walk in the Woods on my Ravelry.

2 kommentarer på “Walk in the Woods

    1. Hej Isabella 😊

      Tyvärr finns inte mina mönster i någon bok att köpa, men det finns på raverly.com Om du har problem med att köpa där eller har andra frågor, maila mig. 👍🏻

      Gilla

Lämna en kommentar